Înapoi

Ce este Semnătura mobilă

Semnătura mobilă, electronică, vine să înlocuiască semnarea documentelor cu pixul și prezența fizică a persoanei.
Având serviciul semnăturii electronice activat, poți semna acte oriunde te-ai afla, e nevoie doar de:

  1. Telefon mobil
  2. Cartela SIM sau eSIM (eliberat din 18.02.2025) cu numărul de telefon pe care ai activat serviciul
Semnătura mobilă are putere juridică asemeni semnăturii pe hârtie. Pentru a o putea folosi, este necesar să o activezi. Odată activată, semnătura este valabilă 24 de luni. Procesul de semnare electronică este administrat de către serviciul guvernamental de semnătură electronică a R. Moldova. Așa cum semnarea are loc prin intermediul numărului de telefon mobil, activarea se poate realiza la operatorul de telefonie mobilă.

O persoană poate activa mai multe semnături pe numele său. Fiecare semnătură va fi activată pe diferite numere de telefon. Un număr de telefon poate semna doar din numele unei persoane fizice sau juridice: acte, rapoarte, declarații pentru diferite instituții (ex: starea civilă), cereri plasate online sau servicii electronice, facturi etc.

Semnătura Personală și Profesională
Semnătura electronică mobilă este de 2 tipuri:

  1. Personală - este folosită în scopuri personale, pentru semnarea documentelor ce nu au legătură cu munca sau afacerea ta. De exemplu, convenind cu cineva, interesat de aceeași operațiune, poți semna: un contract de închiriere a unui bun, un acord de vânzare-cumpărare imobil, un formular fiscal personal etc. *Actele semnate electronic, de pe un număr mobil moldovenesc, identificat prin codul IDNP al unei persoane, au valabilitate juridică doar pe teritoriul R. Moldova.
  2. Profesională - este folosită pentru semnarea electronică a documentelor legate de afaceri, contracte comerciale, facturi, documente legale ale unei companii, acorduri cu partenerii de afaceri, etc.

Recomandări:

  • Imediat, după activarea serviciului, este recomandat să aplici prima semnătură mobilă pe pagina https://msign.gov.md.
  • Persoanele Juridice, directorul companiei și contabilul, după activarea serviciului de semnătură mobilă, trebuie să se adreseze instituțiilor cu care vor semna acte în mod electronic, să înregistreze rolurile lor de director si contabil.
  • Cu 1 lună înainte să expire valabilitatea de 24 luni a serviciului, poți, de sine stătător, să prelungești validitatea semnăturii. Vei primi în această perioadă un SMS cu îndemnul să o prelungești de pe telefonul mobil. Dacă nu reușești să o prelungești şi semnătura expiră, vino în orice magazin Orange, cu actele necesare, pentru a o activa din nou.

Vezi şi alte articole:


Vezi secţiunea orange ajutor abonament unde găseşti răspuns la alte întrebări sau secțiunea dedicată pentru Semnătura mobilă.

Te-a ajutat acest raspuns?