Portarea îţi permite să treci numărul de telefon de la un operator la altul. Pentru a face portarea, adresează-te operatorului la care vrei să pleci. Înainte să începi procesul de portare, este important să verifici dacă ai careva obligații contractuale față de operatorul curent. Transferul la un alt operator nu anulează obligaţiile contractuale cu operatorul vechi. Dacă ai careva datorii, este necesar să le achiţi pentru a evita chemarea în judecată. Numărul îl poți porta de câte ori doreşti, nu există o limită. Vezi aici care este oferta Orange pentru portare.
La procesul de portare participă 3 instituţii:
- Operatorul mobil de la care pleci.
- Administratorul central CDB (baza de date centralizate)
- Operatorul la care portezi numarul
Dacă datele indicate în cererea de portare sunt greşite, primele 2 instituţii vor respinge cererea de portare. În cazul respingerii cererii este necesar să repeţi scrierea cererii, indicând datele corecte.
Pentru portarea numărului:
Vino într-un magazin Orange, având cu sine cartela SIM şi actul de identitate. Vei scrie cererea de portare şi vei alege intervalul de timp pentru efectuarea portării, de la minim 5 zile lucrătoare pâna la 30 zile. În cerere se indică:
- Codul IDNP din actul de identitate, dacă numărul de telefon, la operatorul de la care pleci, este înregistrat pe numele, prenumele tău.
sau:
- Numărul cartelei SIM dacă numărul nu este înregistrat pe numele tău, este anonim.
Pe perioada portării, vei primi un SIM nou cu un număr de telefon nou, pentru temporar. În ziua finisării procesului de portare, numărul tău de telefon se va insera automat pe cartela SIM primită de la Orange, înlocuind numărul de telefon temporar.
Dacă te răzgândești, poți anula portarea:
Poţi anula portarea și să rămâi abonatul operatorului de la care ai vrut să pleci. Din momentul când ai semnat cererea de portare, ai la dispoziție câteva zile să oprești procesul. Adresează-te la compania căreia i-ai lăsat cererea de portare, dar nu mai târziu de 24 ore lucrătoare pâna la încheierea procesului de portare:
Din momentul când este inițiat procesul de portare, nu este permis:
- să cumperi dispozitive la preț special de la compania de la care pleci
- să faci schimb de titular
- să faci schimb de număr
- să reziliezi contractul pentru numărul în proces de portare
- să iai credit de rezervă pentru numărul portat
- să treci numărul portat de la PrePay la Abonament lunar sau invers
Vezi secţiunea orange ajutor abonament unde găseşti răspuns la alte întrebări despre serviciile cu abonament lunar.