Orange dezvoltă o afacere sustenabilă în Moldova
Orange pune în centrul operațiunilor sale mai multe inițiative prietenoase cu mediul și oferă clienților săi produse și servicii ecologice, de ultimă generație.
Orange Moldova integrează activ inițiative sustenabile în perimetrul activităților sale și urmează politici stricte de eficiență energetică, mărirea cotei de energie din surse regenerabile și dezvoltarea economiei circulare. Astfel, compania se aliniază obiectivului Grupului Orange în termeni de protejare a mediului prin atingerea nivelului zero de emisii de carbon până în anul 2040, adică cu 10 ani mai devreme decât alți operatori mondiali din domeniu.
Orange Moldova – o rețea eficientă energetic
Orange contribuie la consumul responsabil și eficient de resurse naturale și investește în tehnologii care ajută la eficientizarea consumului propriu de energie. Printre aceste acțiuni, pot fi enumerate:
- Solarizarea treptată a site-urilor din rețeaua mobilă. Tehnologia implementată de Orange este unica pe piața comunicațiilor mobile din Moldova prin faptul ca stochează integral energia produsă pentru necesitățile de funcționare a stațiilor, ceea ce asigură un nivel excepțional de reziliență energetică. Panourile fotovoltaice produc energie electrică verde, astfel reducând amprenta de carbon generată de rețeaua mobilă Orange Moldova.
- Eficientizarea consumului de energie în încăperile cu echipamente. Cu soluția Free Cooling, Orange folosește aerul rece de afară pentru a economisi energia la răcirea spațiilor în care este montat echipamentul.
- Electrificarea graduală a parcului auto pentru reducerea amprentei de carbon a companiei. Până în acest moment, Orange a atins o rată de electrificare a parcului auto de circa 6%, iar spre sfârșitul anului 2025 își propune să dețină în flota auto 20% de automobile electrice și hybrid.
Orange aplică principiile economiei circulare
Prin inițiativele Programului Re, Orange încurajează clienții la un comportament responsabil și le pune la dispoziție mai multe acțiuni de aplicare a economiei circulare în care se pot implica:
- Reparare. Cu această inițiativă, clienții Orange își pot repara dispozitivul în loc să achiziționeze unul nou. Cu fiecare telefon reparat, se evită emisiile de carbon implicate în producerea unui dispozitiv nou.
- Reciclare. Orice locuitor al țării poate aduce pentru reciclare dispozitivele electrice și electronice uzate în unul din cele 38 de magazine directe și partenere Aici, vizitatorii vor găsi o cutie de colectare dedicată, în care pot lăsa: telefoane uzate, tablete, periuțe de dinți electrice, lumânări electrice, jucării electrice, baterii ș.a. Cantitățile colectate sunt reciclate, primind astfel o a doua viață.
- Recondiționare. Un telefon recondiționat este un telefon care funcționează ca unul nou, costă mai puțin, are o garanție de 12 luni și e mai prietenos cu mediul înconjurător. La Orange, clienții pot cumpăra un telefon recondiționat în magazine sau online.
- Recumpărare. Pentru fiecare telefon funcțional pe care îl aduc în magazine, clienții sunt răsplătiți cu o reducere la procurarea unui telefon nou sau recondiționat.
Orange – operator responsabil și prietenos mediului
Prin reducerea consumului de resurse naturale și limitarea emisiilor de carbon, Orange Moldova face un pas important în dezvoltarea unei afaceri prietenoase mediului.
Printre cele mai importante acțiuni ale companiei în acest scop sunt: bonul fiscal digital, factura fiscală electronică, cartela digitală eSIM, vânzarea accesoriilor eco-friendly, digitalizarea condițiilor contractuale (accesibile prin QR cod), renunțarea la imprimarea broșurilor, a listei de prețuri și a ghidului utilizatorului pentru mai multe servicii și alte acte care îmbunătățesc experiența clientului.
Descoperă mai multe despre inițiativele prietenoase mediului dezvoltate de Orange Moldova, accesând https://www.orange.md/green