Cuprins:
-
Cum activez pentru prima dată semnătura mobilă, acte necesare
-
Cum verific dacă serviciul semnăturii mobile este activat sau nu
-
Cum reînnoiesc certificatul semnăturii, cu 30 zile înainte să expire
-
Cum prelungesc valabilitatea semnăturii mobile, de pe telefon
-
Cum reactivez semnătura mobilă suspendată pe motiv de pierdere telefon sau dezactivată
Cum activez pentru prima dată semnătura mobilă, acte necesare
Pentru activarea serviciului semnătura mobilă, este necesar să te prezinți într-unul din magazinele Orange, având cu sine actele necesare. Sunt acceptate acte de identitate valabile cel puțin încă 6 luni. Aceste cerințe sunt scrise și controlate de către serviciul guvernamental de semnătură electronică al R. Moldova. Fiind aplicată cu ajutorul telefoanelor mobile, semnătura poate fi activată:
-
Pe orice număr mobil, cu abonament lunar. Dacă utilizezi PrePay și dorești activarea serviciului, transferă numărul la abonament.
-
La moment, semnătura mobilă nu poate fi activată pe eSIM.
-
Pentru persoane fizice și juridice.
-
În magazinele operatorilor de telefonie mobilă sau, dacă vrei să activezi USB token, faci solicitarea online, pe pagina STISC (semnatura.md).
Acte necesare la activarea Semnăturii mobile:
- Persoanele fizice, cetățeni ai R. Moldova, prezintă buletinul de identitate. Dacă buletinul este de tip vechi, se prezintă și fișa de însoțire.
- Dacă numărul, pe care activezi semnătura, este la abonament lunar, scris pe numele altei persoane, va fi necesar să vă prezentați la magazin ambele persoane. Titularul contractului va prezenta orice act de identitate MD (buletin de identitate, pașaport sau permis de conducere) iar utilizatorul serviciului va prezenta nemijlocit buletinul de identitate MD.
- Persoanele străine, stabilite în Moldova, se prezintă cu unul din următoarele acte:
- Permisul de ședere provizorie sau permanentă
- Buletin de identitate pentru apatrizi, refugiați, protecție temporară, umanitară
-
În cazul persoanelor juridice, dacă se adresează directorul unei companii pentru a activa serviciul pe numărul lui, prezintă:
- Actul de identitate. Dacă buletinul este de tip vechi, se prezintă și fișa de insoțire
- Extrasul din Registrul de Stat
-
Dacă se adresează angajatul unei companii, pentru a activa serviciul pe numărul lui, este necesar să fie însoțit de directorul companiei:
- Directorul prezintă actul său de identitate MD și extrasul din Registru de Stat
- Utilizatorul prezintă actul său de identitate MD
-
Dacă se adresează angajatul unei companii, pentru a activa serviciul pe numărul lui și nu este însoțit de director, prezintă:
- Actul său de identitate MD
- Procură de la compania care deține numărul mobil, care permite persoanei delegate să activeze semnătura mobilă pe numărul dat
-
Dacă o companie vrea să schimbe utilizatorul semnăturii mobile pentru un număr de telefon:
- Expediază cerere către corporate@orange.md cu solicitarea de a dezactiva semnătura mobilă pe numărul dat. După procesarea cererii, utilizatorul se poate apropia la magazin pentru a activa serviciul (puntul 1, 2 sau 3).
-
Dacă semnătura mobilă, activată anterior, a expirat, a fost blocat codul PIN al semnăturii sau se dorește prelungirea valabilității, este necesar ca utilizatorul existent al semnăturii mobile să vină într-unul din magazinele Orange, având cu sine buletinul de identitate. Dacă utilizatorul se schimbă, este necesar să fie însoțit de administrator sau să dețină procură din numele companiei.
Cum verific dacă serviciul semnăturii mobile este activat sau nu
Pentru a verifica statutul serviciului Semnătura mobilă, intră pe pagina https://semnatura.orange.md, fără VPN conectat. Aici poți vedea dacă serviciul este activ pe numărul tău sau suspendat, dezactivat. Dacă este dezactivat deja, nu vei putea să te loghezi pe pagina dată. În acest caz, vino cu actele necesare într-un magazin Orange pentru a activa serviciul din nou.
-
Logarea pe pagină se face în câteva etape. La deschiderea paginii este necesar să indici numărul mobil, fără 0, și codul din imaginea de control “xxx” >> Continuă.
-
Pe telefon:
-
Primești mesajul “Aprobă autentificarea pe semnatura.orange.md” >> Tastează OK
-
În continuare: “Verifică codul de securitate xxx de pe semnătura.orange.md” >> Tastează OK
-
Îți cere să introduci codul PIN al semnăturii mobile >> OK. În rezultat, se deschide pagina cu detalii despre semnătura ta mobilă. Poți vedea statutul serviciului, când l-ai activat și când expiră. Aici poți verifica lista cu semnăturile pe care le-ai aplicat in ultimele 12 luni.
-
Cum reînnoiesc certificatul semnăturii, cu 30 zile înainte să expire
Cu 30 de zile înainte să expire semnătura, primești pe telefon primul mesaj informativ: “Semnătura dvs mobilă expiră în 30 zile. Reînnoiţi gratuit în doar câţiva paşi.” Începând cu acest moment, în următoarele 30 de zile este posibil să prelungeşti de sine stătător, prin SMS, valabilitatea semnăturii mobile, de pe telefonul mobil.
Pentru a prelungi certificatul de semnătură, răspunde la primul mesaj cu textul “OK” şi păstrează ecranul telefonului activ, deblocat. Dacă pierzi mesajul primit sau îl ștergi din greșeală, trimite răspunsul “OK” la numărul scurt 0425 sau 0427.Dacă primești eroare la încercarea de a prelungi valabilitatea serviciului, încearcă din nou să răspunzi la mesaj în următoarea zi sau peste câteva zile. În cazul când nu reușești, vino cu actele necesare, într-un magazin Orange pentru a prelungi valabilitatea serviciului.
Acte necesare pentru prelungirea valabilității semnăturii mobile:
- сare expiră sau deja a expirat,
- cu PIN cod blocat, sau
- dacă ai schimbat cartela SIM și serviciul s-a dezactivat automat
-
Persoanele fizice, cetățeni ai R. Moldova, prezintă buletinul de identitate. Dacă buletinul este de tip vechi, se prezintă și fișa de însoțire.
-
Dacă numărul pe care prelungești semnătura este la abonament, scris pe numele altei persoane, tu fiind utilizatorul înregistrat anterior al semnăturii, te prezinți personal cu buletinul de identitate MD.
-
Persoanele străine, stabilite în Moldova, prezintă unul din următoarele acte:
-
Permisul de ședere provizorie sau permanentă
-
Buletin de identitate pentru apatrizi, refugiați, protecție temporară sau umanitară
-
Dacă ești administratorul companiei sau utilizatorul serviciului, pentru prelungirea valabilității semnăturii electronice este suficient sa te apropii la magazin doar cu Buletinul de identitate și cartela SIM, datele tale fiind înregistrate anterior, la activarea semnăturii mobile.
Doar în cazul când utilizatorul semnăturii se schimbă, utilizatorul este necesar să dețină procură sau să fie însoțit de administratorul companiei, cu actele necesare: buletin de identitate, extras.
Cum prelungesc valabilitatea semnăturii mobile, de pe telefon
Cu 30 de zile înainte să expire semnătura, primești pe telefon primul mesaj cu invitația să prelungești valabilitatea serviciului. Începând cu acest moment, în următoarele 30 de zile este posibil să prelungeşti de sine stătător, prin SMS, valabilitatea semnăturii mobile, de pe telefonul mobil. Dacă primești eroare la încercarea de a prelungi valabilitatea serviciului, încearcă din nou să răspunzi la mesaj în următoarea zi sau peste câteva zile. În cazul când nu reușești, vino cu actele necesare într-un magazin Orange pentru a prelungi valabilitatea serviciului. Dacă pierzi mesajul primit sau îl ștergi din greșeală, trimite răspunsul “OK” la numărul scurt 0425 sau 0427. Ordinea mesajelor SMS pentru prelungirea serviciului de pe telefonul mobil, este următoarea:
-
SMS 1: Semnătura dvs mobilă expiră în 30 zile. Reînnoiţi gratuit în doar câţiva paşi. >> răspunde la mesaj cu OK.
-
SMS 2: Aprobați semnarea cererii de reinnoire a certificatului Semnatura Mobila? >> răspunde cu OK.
-
SMS 3: Introduceți codul PIN semnătura: >> introdu codul PIN care îl vei utiliza pentru semnarea actelor.
-
SMS 4: Va rugăm să notaţi undeva codul PoP. Îl veţi utiliza la următorul pas. Pentru a continua, răspundeţi la acest SMS cu OK: >> notează codul POP (8 cifre) din SMS-ul primit şi răspunde cu un SMS gol.
-
SMS 5: Bine ați venit! Acum veți activa Semnătura Mobilă: >> tastează OK.
-
SMS 6: Introduceți codul PoP: >> indică codul PoP, notat anterior.
-
SMS 7: PIN semnătură: >> indică codul PIN care îl vei utiliza pentru Semnătura Mobilă.
-
SMS 8: Confirmați PIN-ul semnătură: >> repetă codul PIN. La sfârşit vei primi un SMS de confirmare despre reînnoirea cu succes a certificatului.
Cum reactivez semnătura mobilă suspendată pe motiv de pierdere telefon sau dezactivată
Suspendarea serviciului înseamnă blocarea temporară a utilizării semnăturii mobile. Suspendarea o poți cere dacă:
-
Cineva a aflat codul PIN cu care semnezi acte și crezi că poate frauda semnătura ta mobilă.
-
Ai pierdut cartela SIM și nu poți să o restabilești în scurt timp. Pentru suspendarea semnăturii mobile, apelează Serviciul Suport Clienți.
Dezactivarea serviciului se petrece automat, la expirarea a 24 luni de la activare sau dacă faci anumite schimbări pe numărul mobil. În ambele cazuri, pentru reactivarea semnăturii, fiind utilizatorul oficial al serviciului, este necesar să te apropii într-unul din magazinele Orange, cu buletinul de identitate MD. Reactivarea, restabilirea serviciului semnăturii mobile o poate face utilizatorul înregistrat la activarea serviciului, indiferent dacă numărul mobil este scris pe o persoană fizică sau juridică. Dacă utilizatorul se schimbă, este necesară și prezența titularului contractului, administratorul sau procură din numele companiei. La fel, dacă ești utilizatorul serviciului semnătura mobilă și nu reușești să te prezinți la magazin pentru a activa, prelungi sau revoca serviciul, poți delega o altă persoană fizică să execute procedura din numele tău, în baza unei procuri autentificate notarial. Procura trebuie sa conțină specificări despre dreptul de a gestiona serviciul semnătura mobilă.
Vezi secţiunea orange ajutor abonament unde găseşti răspuns la alte întrebări despre serviciile disponibile cu abonament lunar sau vezi secțiunea ajutor pentru persoane juridice.