Începând cu 11 mai 2023, compania Orange încetează prestarea serviciului MMS și WAP. Aflându-ne într-o continuă dezvoltare de tehnologii și aplicații Internet, aceste servicii sunt astăzi practic neutilizate. Datorită sistării serviciului WAP și MMS, pentru unele modele de smartphone este necesar să edităm setările profilului Internet. În legătură cu acestea, te rugăm:
Dacă utilizezi un telefon cu sistem de operare Android, accesează: Setări >> Rețea mobilă >> dacă utilizezi 2 cartele SIM, selectează cartela SIM de pe care se consumă internet mobil >> Nume puncte de acces >> selectează profilul activat pentru a-l edita. În profilul Internet este necesar să excluzi, dacă sunt indicate, următoarele date:
Proxy: 192.168.127.124 – șterge datele pentru Proxy, lăsând câmpul gol.
Port: 3128 – șterge numărul portului lăsând câmpul gol. Salvează profilul editat și restartează telefonul mobil.
Dacă ai un telefon cu sistem de operare iOS, ai putea să nu întâmpini dificultăți la conectarea datelor mobile sau în utilizarea aplicațiilor pe bază de Internet. Dacă însă se întâmplă un eșec în funcționare, accesează meniul: Configurări >> Conexiune celulară >> Rețea celulară date >> Date celulare >> Resetare configurări.
Modelele vechi de telefoane, care se conectează la internet doar prin WAP, nu vor mai putea utiliza Internetul începând cu această dată. În această listă se regăsesc:
- Nokia 3310 (anul 2000)
- Motorola StarTAC (anul 1996)
- Ericsson T28 (anul 1999)
- Samsung SGH-T100 (anul 2002)
- Siemens C25 (anul 1999) etc.
Dacă utilizezi un model vechi de telefon, verifică pe Internet dacă dispozitivul se poate conecta la Internet pe altă cale decât WAP. De exemplu, pentru modelul Samsung SGH-T100 există doar browser WAP, respectiv lipseşte o altă posibilitate de a accesa Internetul. Datele tehnice sunt prezentate pe pagina www.gsmarena.com.
Pentru alte întrebări legate de serviciul internet mobil, consultă secțiunea orange ajutor internet pe telefon mobil.