Semnarea are loc prin introducerea codului PIN-semnătură și are aceeași valoare juridică ca și semnătura ta de mână.
Valabilitatea Semnăturii Mobile Orange este de 2 ani.
Dacă cartela ta va fi înlocuită cu una nouă, îţi recomandăm să transferi preventiv în telefon mesajele sau contactele pe care le ai salvate pe cartelă, pentru a evita pierderea lor.
Serviciul Semnătura Mobilă nu poate fi activat pe eSIM. Dacă ai nevoie de el, îți sugerăm să folosești serviciile Orange cu o cartelă SIM obișnuită.
Opțiuni Semnătura Mobilă | Preţ |
10 semnături | 10 lei |
100 semnături | 30 lei |
1000 semnături | 60 lei |
Condiţii de utilizare a opţiunilor Semnătura Mobilă
Mod de activare. Pentru activarea unei opţiuni, accesaţi aplicația My Orange sau formaţi numărul scurt *100#.
Valabilitate. Fiecare opţiune este valabilă 30 de zile din momentul activării. Opţiunile se reînnoiesc automat la consumul semnăturilor incluse în opţiune sau la expirarea valabilității opţiunii.
Mod de dezactivare. Pentru a dezactiva reînnoirea automată a opţiunii Semnătura Mobilă, accesaţi aplicația My Orange sau formaţi numărul scurt *100#.
La dezactivarea funcţiei de reînnoire, semnăturile rămase pot fi utilizate în continuare până la expirarea valabilității opţiunii.
Alte specificaţii
- Opțiunile pot fi activate atunci când serviciul Semnătura Mobilă este activ
- Opțiunile pot fi activate şi reînnoite automat în perioada activă a numărului şi dacă suma disponibilă în cont este mai mare sau egală cu preţul opţiunii selectate
- Doar una dintre opțiunile Semnătura Mobilă cu funcţia de reînnoire poate fi activă în același timp
- În momentul reînnoirii opţiunii, semnăturile neutilizate se anulează, fiind alocată cantitatea de semnături corespunzătoare opţiunii
La utilizarea serviciului Semnătura Mobilă peste hotare, mesajele SMS generate la expedierea semnăturii (în limita obișnuită a 3-5 SMS) sunt taxate suplimentar, conform tarifelor Roaming.
Taxare și tarife
Semnătura Mobilă
Atât în Moldova, cât și în Roaming, taxarea pentru o semnătură aplicată va fi:
-
3 lei din credit
sau - 1 semnătură din opțiunile Semnătură Mobilă
Taxarea semnăturii se efectuează:
- din balanța contului
- pentru clienții Abonament, taxarea are loc din balanța contului și generează deconectarea HB la depășirea limitei de credit
- în cazul abonamentelor cu creditul inclus, semnăturile aplicate se vor taxa inițial din credit, apoi din balanța contului
- pentru clienții persoane juridice, taxarea semnăturii se va efectua din banii disponibili în Cost Control. Clientul va putea semna, chiar dacă balanța contului companiei este negativă. Important ca linia clientului să fie activă și să aibă bani în Cost Control
- din opțiunile Semnătură Mobilă taxarea semnăturii va fi efectuată atât în Moldova, cât și în Roaming
SMS de confirmare
Atunci când clientul aplică semnătura mobilă, serverul va efectua câteva verificări. Din acest motiv, la ecranul telefonului se afișează mesajul Expediere răspuns. În funcție de modelul telefonului, clientului i se va solicita sau nu să confirme. Aceste confirmări sunt transmise prin 3-5 SMS.
SMS de confirmare (3-5 SMS):
- în Moldova - gratuit, atât pentru PrePay, cât și pentru Abonament
- în Roaming:
- Abonament - la tarif de SMS de ieșire din roaming. Dacă clientul are opțiuni în roaming, aceste SMS vor fi taxate din opțiuni
- PrePay - la tarif de 5 lei/SMS, taxat doar din avansul bănesc (nu vor fi taxate din opțiuni în roaming)
Navigarea de pe telefon pe pagina semnatura.orange.md
- în Moldova - se taxează conform traficului utilizat
- în Roaming - se taxează pentru traficul utilizat în roaming
Semnătura Mobilă îți oferă acces la o varietate de servicii electronice, care te vor ajuta să economisești timp.
Câteva exemple de utilizare a Semnăturii Mobile:
Consultarea portalului cetățeanului,
https://mcabinet.gov.md, unde vei regăsi tot ce te interesează despre relația ta cu instituțiile publice, cum ar fi: statutul actelor tale, statutul de asigurat şi care este medicul tău de familie, situația fiscală şi dacă ai sau nu datorii la bugetul de stat, informații despre bunurile tale imobile, date despre vehiculele pe care le ai în posesie, eventuale contravenţii, amenzi sau puncte de penalizare, dar şi alte informații foarte utile.
Raportarea către Serviciul Fiscal de Stat,
pe https://servicii.fisc.md, prin depunerea declarației persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit.
Solicitarea serviciilor de documentare,
pe https://servicii.gov.md, cum ar fi duplicate sau extrase ale actelor de stare civilă (certificat de naștere, de căsătorie, de divorţ etc.).
Autentificarea,
pe https://mpass.gov.md sau semnarea pe https://msign.gov.md.
Cum folosesc Semnătura Mobilă
- Accesează pagina pe care doreşti să te autentifici sau să semnezi
- Selectează Semnătura Mobilă şi indică numărul tău de telefon
- Pagina respectivă va afișa un cod de verificare
- Deblochează ecranul telefonului mobil
- Verifică codul afişat şi acceptă
- Semnează prin introducerea codului PIN-semnătură
- Păstrează deschisă pagina în browser până va fi afişată confirmarea semnării.
- Ca urmare, în funcție de serviciul selectat, vei fi autentificat sau va fi aplicată semnătura ta mobilă.
Cât timp este valabilă Semnătura Mobilă?
Începând cu data de 14 septembrie 2020, Semnătura Mobilă Orange este emisă cu termenul de valabilitate de 2 ani. Astfel, abonații care îşi activează sau prelungesc serviciul începând cu 14 septembrie, primesc un certificat nou, valabil 2 ani, iar cei care deja au serviciul, vor beneficia de termenul extins, atunci când vor prelungi Semnătura Mobilă.
Cum prelungesc valabilitatea Semnăturii Mobile?
Semnătura Mobilă este valabilă timp de 2 ani (24 luni) din momentul activării acesteia.
Pe parcursul ultimelor 30 de zile de valabilitate, serviciul Semnătura Mobilă poate fi prelungit pentru încă 2 ani.
Prelungirea prin SMS, de pe telefonul mobil
Pas 1 |
Cu 30 de zile înainte de expirare, vei primi un SMS informativ cu invitaţia de a prelungi serviciul. ✓ Răspunde la acest mesaj cu OK, spaţiu liber sau oricare alt text. ! Păstrează ecranul telefonului deblocat pe tot parcursul procesului de prelungire şi parcurge toţi paşii timp de maxim 30 de minute. |
Pas 2 |
Acceptă cererea de reemitere a certificatului Semnăturii Mobile. |
Pas 3 |
Vei primi solicitarea de a introduce codul PIN-semnătură. ✓ Introdu PIN-ul Semnătură actual. |
Pas 4 |
Vei primi un SMS în care va fi indicat un cod PoP, din 8 cifre. ✓ Notează undeva codul PoP şi răspunde la mesaj cu OK, spaţiu liber sau oricare alt text. |
Pas 5 |
Vei primi pe ecranul telefonului solicitarea de a accepta procesul de prelungire a Semnăturii Mobile. ✓ Acceptă pentru a continua. |
Pas 6 |
Vei primi solicitarea de a introduce codul PoP. ✓ Introdu codul PoP notat mai devreme. |
Pas 7 |
Vei primi solicitarea de a crea un PIN-semnătură. Poţi utiliza codul PIN-semnătură precedent sau alege unul nou. ✓ Introdu codul PIN pentru Semnătura Mobilă şi continuă. |
Pas 8 |
În următorul mesaj confirmă codul PIN-semnătură creat. ✓ Introdu încă o dată codul PIN-semnătură şi continuă. |
Pas 9 |
Vei primi un SMS ce confirmă prelungirea Semnăturii Mobile. |
Dacă valabilitatea serviciului Semnătura Mobilă a expirat deja şi nu ai reuşit să-l prelungeşti, te invităm în orice magazin Orange, cu buletinul de identitate pentru a-l activa din nou.
Cum schimb codul PIN semnătură şi cum setez codul PUK?
Codul PIN-semnătură este combinaţia de cifre pe care o culegi de pe telefonul tău mobil, atunci când vrei să semnezi un document, să depui o declaraţie fiscală sau să foloseşti alt serviciu electronic. Îl defineşti personal la activarea serviciului, astfel vei fi singura persoană care cunoaşte acest cod. Îţi recomandăm să păstrezi codul în secret şi să nu-l salvezi în telefon.
Poți schimba codul PIN-semnătură oricând, direct din meniul cartelei tale SIM. Tot din meniul cartelei SIM poţi defini şi codul PUK-semnătură, cu ajutorul căruia poate fi deblocat codul PIN-semnătură, în caz de necesitate.
Are Semnătura Mobilă putere juridică?
Semnătura electronică aplicată prin intermediul serviciului Semnătura Mobilă echivalează cu o semnătură electronică avansată calificată, producând aceleaşi efecte juridice ca şi semnătura olografă pe suport de hârtie, conform prevederilor Legea Nr. 124 din 19-05-2022 privind semnătura electronică şi documentul electronic.
Când se dezactivează serviciul Semnătura Mobilă?
Serviciul Semnătura Mobilă poate fi dezactivat la solicitarea utilizatorului sau automat, în următoarele cazuri:
- la schimbarea titularului numărului de telefon,
- la transferul numărului de la PrePay la Abonament,
- la transferul numărului de la Abonament la PrePay,
- odată cu înlocuirea cartelei SIM,
- la schimbarea numărului de telefon,
- la rezilierea contractului cu Orange Moldova,
- la expirarea valabilității certificatului,
- la blocarea codului PIN sau PUK semnătură,
- la portarea numărului către un alt operator sau la modificarea datelor personale din certificatul cheii publice.
De ce am nevoie de o cartelă nouă?
Serviciul Semnătura Mobilă se activează pe o cartelă SIM criptografică care dispune de capacități speciale pentru stocarea în deplină siguranță a cheilor private, dar şi de posibilităţi suplimentare de criptare. Astfel, identitatea şi semnătura ta sunt protejate de orice posibilităţi de fraudă.
Ce fac dacă am pierdut cartela SIM?
Dacă ai pierdut telefonul sau cartela SIM pe care este activat serviciul Semnătura Mobilă, apelează Serviciul Clienţi la 777 de pe un număr Orange sau la 022 977 777 de la un alt număr şi cere blocarea numărului tău, sau scrie-ne pe chat.orange.md.
De reţinut că blocarea numărului în caz de pierdere nu anulează plata abonamentului sau a opţiunilor activate, ci doar blochează utilizarea cartelei SIM pierdute.
Odată cu blocarea utilizării cartelei pierdute, va fi blocat temporar şi serviciul Semnătura Mobilă.
Pentru a restabili cartela SIM, te invităm la orice magazin Orange, cu buletinul de identitate, unde va avea loc, de fapt, înlocuirea acesteia cu o cartelă nouă. După înlocuirea cartelei SIM, serviciul Semnătura Mobilă urmează să fie activat din nou.
Poate fi Semnătura Mobilă compromisă?
Semnătura Mobilă funcţionează în baza certificatului cheii publice. Compromiterea acesteia poate fi doar prin folosirea telefonului, cartelei SIM sau a codului PIN-semnătură de o persoană neautorizată.
De aceea, fiecare utilizator al serviciului Semnătura Mobilă este direct responsabil de telefonul său mobil, de cartela SIM şi de păstrarea confidenţialităţii codului PIN-semnătură.