Înapoi

Cum activez sau prelungesc semnătura mobilă

Cum activez pentru prima dată semnătura mobilă:

Pentru activarea serviciului semnătura mobilă, este necesar:

  • să te prezinți la un magazin Orange
  • să deţii actele necesare (vezi lista mai jos). Sunt acceptate acte de identitate valabile cel puțin încă 6 luni.

Fiind aplicată cu ajutorul telefoanelor mobile, semnătura poate fi activată:

  • Pe orice număr mobil voce, cu abonament lunar sau PrePay.

  • Semnătura mobilă poate fi activată şi pe eSIM. *E nevoie să deţii un smartphone compatibil şi eSIM eliberat începând cu 18.02.2025.

  • Pentru persoane fizice și juridice.

  • Prin solicitare online poţi să activezi USB token, pe pagina STISC (semnatura.md).

Acte necesare la activarea Semnăturii mobile:

  1. Fiind cetăţean a Republicii Moldova vei prezenta unul din documente în original, cu o valabilitate minimă de 6 luni:
    • buletinul de identitate al cetăţeanului RM de tip nou (fără fişa de însoţire) sau
    • buletinul de identitate al cetăţeanului RM de tip vechi (cu fişa de însoţire)
      Important! Dacă numărul, pe care activezi semnătura, este la abonament lunar, scris pe numele altei persoane, va fi necesar să vă prezentați la magazin ambele persoane. Titularul contractului va prezenta orice act de identitate MD (buletin de identitate, pașaport sau permis de conducere) iar utilizatorul serviciului va prezenta nemijlocit buletinul de identitate MD.
  2. Persoanele străine, stabilite în Moldova, se prezintă cu unul din următoarele acte:
    • permis de ședere provizoriu sau permanent
    • buletin de identitate pentru apatrizi
    • document de călătorie (cu date biometrice) pentru apatrizi

Important! Documentul pentru refugiaţi şi beneficiarii de protecţie umanitară (inclusiv persoanele fizice care nu deţin IDNP), nu poate fi utilizat pentru activarea Semnăturii Mobile, din motiv ca lipseşte viza de reşedinţă.
Soluţie! Prin solicitare online poţi să activezi dispozitivul USB token, pe pagina STISC (semnatura.md).

  1. În cazul în care directorul companie solicită activarea serviciului pe numărul său, acesta trebuie să prezinte:
    • Buletinul de identitate. Dacă buletinul este de tip vechi este necesar să fie prezentată şi fişa de însoţire
    • Extras din Registru de Stat
  2. Dacă se apropie un angajat a companiei şi solicită activarea serviciului la numărul său, fiind însoţit de directorul companiei se va prezenta:

    • directorul prezntă buletinul şi extrasul din Registru de Stat
    • utilizatorul prezintă buletinul de identitate
  3. Dacă se apropie un angajat a companiei şi solicită activarea serviciului la numărul său şi nu este însoţit de directorul companiei acesta prezintă:
    • Buletinul de identitate
    • Procură din numele companiei la care este înregistrat numărul mobil.
  4. În cazul în care compania dorește să schimbe utilizatorul semnăturii mobile:
    • Se trimite o solicitare la corporate@orange.md pentru dezactivarea semnăturii mobile pe acest număr. După procesarea cererii, utilizatorul poate merge la magazin pentru a activa serviciul, cu documente necesare conform situației descrise la punctele 1, 2 sau 3.
  5. În cazul în care semnătura mobilă activată anterior a expirat, PIN-ul semnăturii a fost blocat sau este necesară prelungirea perioadei de valabilitate, utilizatorul existent al semnăturii mobile trebuie să se prezinte la unul dintre magazinele Orange cu actul său de identitate. În cazul schimbării utilizatorului, este necesară și prezența unui administrator sau să fie prezentată o procură în numele companiei.

Cum prelungesc/reînnoiesc certificatul semnăturii:
Semnătura Mobilă este valabilă timp de 2 ani (24 luni) din momentul activării acesteia.
Cu 30 de zile înainte să expire semnătura, primești pe telefon primul mesaj informativ: “Semnătura dvs mobilă expiră în 30 zile. Reînnoiţi gratuit în doar câţiva paşi.”
Începând cu acest moment, în următoarele 30 de zile este posibil să prelungeşti de sine stătător, prin SMS, valabilitatea semnăturii mobile, de pe telefonul mobil.
Vezi paşii de prelungire serviciu prin SMS, de pe telefonul mobil:

SMS 1

Semnătura dvs mobilă expiră în 30 zile. Reînnoiţi gratuit în doar câţiva paşi.
răspunde la mesaj cu OK.
*Păstrează ecranul telefonului deblocat pe tot parcursul procesului de prelungire

SMS 2

Aprobați semnarea cererii de reinnoire a certificatului Semnatura Mobila.
răspunde la mesaj cu OK.

SMS 3 Introduceți codul PIN semnătura:
 Introdu PIN-ul Semnătură actual
SMS 4 Va rugăm să notaţi undeva codul PoP. Îl veţi utiliza la următorul pas.
răspunde la mesaj cu OK.
* Notează undeva codul PoP (8 cifre) din SMS-ul primit.
SMS 5 Bine ați venit! Acum veți activa Semnătura Mobilă
tastează OK
SMS 6 Introduceți codul PoP
indică codul PoP, notat anterior
SMS 7 PIN semnătură
indică codul PIN care îl vei utiliza pentru Semnătura Mobilă
SMS 8 Confirmați PIN-ul semnătură
repetă codul PIN.
La sfârşit vei primi un SMS de confirmare despre reînnoirea cu succes a certificatului.

Important! Dacă pierzi mesajul primit sau îl ștergi din greșeală, trimite răspunsul “OK” la numărul scurt 0425 sau 0427. Dacă primești eroare la încercarea de a prelungi valabilitatea serviciului, încearcă din nou să răspunzi la mesaj în următoarea zi sau peste câteva zile.
În cazul când nu reușești, vino cu actele necesare, într-un magazin Orange pentru a prelungi valabilitatea serviciului.

Acte necesare pentru prelungirea valabilității semnăturii mobile:

  • сare expiră sau deja a expirat,
  • cu PIN cod blocat, sau
  • dacă ai schimbat cartela SIM și serviciul s-a dezactivat automat
  1. Fiind cetăţean a Republicii Moldova vei prezenta unul din documente în original, cu o valabilitate minimă de 6 luni:
    • buletinul de identitate al cetăţeanului RM de tip nou (fără fişa de însoţire) sau
    • buletinul de identitate al cetăţeanului RM de tip vechi (cu fişa de însoţire)
      Important! Dacă numărul pe care prelungești semnătura este la abonament, scris pe numele altei persoane, tu fiind utilizatorul înregistrat anterior al semnăturii, te prezinți personal cu buletinul de identitate MD.
  2. Persoanele străine, stabilite în Moldova, se prezintă cu unul din următoarele acte:
    • permis de ședere provizoriu sau permanent
    • buletin de identitate pentru apatrizi
    • document de călătorie (cu date biometrice) pentru apatrizi

Important! Documentul pentru refugiaţi şi beneficiarii de protecţie umanitară (inclusiv persoanele fizice care nu deţin IDNP), nu poate fi utilizat pentru activarea Semnăturii Mobile, din motiv ca lipseşte viza de reşedinţă.
Soluţie! Prin solicitare online poţi să activezi dispozitivul USB token, pe pagina STISC (semnatura.md).

Dacă ești administratorul companiei sau utilizatorul serviciului, pentru prelungirea valabilității semnăturii electronice este suficient sa te apropii la magazin doar cu Buletinul de identitate și cartela SIM, datele tale fiind înregistrate anterior, la activarea semnăturii mobile.

Doar în cazul când utilizatorul semnăturii se schimbă, utilizatorul este necesar să dețină procură sau să fie însoțit de administratorul companiei, cu actele necesare: buletin de identitate, extras

Vezi şi articolul:


Vezi secţiunea orange ajutor abonament unde găseşti răspuns la alte întrebări sau secțiunea dedicată pentru Semnătura mobilă.

Te-a ajutat acest raspuns?