Ce este Biletul electronic
Serviciul „Bilet electronic” de la Orange îți permite să achiți călătoria în transportul public din Chișinău și Bălți, cu ajutorul numărului tău mobil.
Cum poți achita biletul cu numărul tău Orange
Toți clienții Orange care au un număr mobil activ pot achita călătoria în troleibuze și autobuze cu telefonul mobil, fără comision sau plăți adiționale. Poți cumpăra biletul prin aplicația My Orange sau prin SMS. Alege metoda cea mai comodă pentru tine și călătorește fără griji.
Cumpără bilete prin aplicația My Orange
Cu aplicația My Orange e simplu să cumperi mai mult de un bilet de călătorie în transportul public. E comod atunci când ești cu familia sau cu un grup de prieteni, pentru că poți cumpăra până la 5 bilete cu un „click”.
Deschide aplicația My Orange și urmează pașii:
Poți găsi codul QR pe stickerul Orange din transportul public. Iar dacă nu-ți este comod să-l scanezi, introdu manual numărul de bord al troleibuzului, format din 4 cifre, înscris pe geamuri. În cazul autobuzelor, deși numărul de bord are 3 cifre, în aplicație vei introduce 4, începând cu cifra 0.
Pentru comoditate, în aplicație vei putea vedea toate biletele tale active și ultimele 10 bilete expirate.
Achită biletul prin SMS
Când vrei să achiți biletul prin SMS, trebuie să știi că o poți face în 2 moduri: fie scanând codul QR afișat în mijlocul de transport, fie prin expedierea unui SMS la numărul scurt afișat în mijlocul de transport.
În prezent, Orange a atribuit următoarele numere scurte:
Regia Transport Electric Chișinău – pentru achitarea biletului de călătorie în troleibuzele din Chișinău
Parcul urban de autobuze – pentru achitarea biletului de călătorie în autobuzele din Chișinău
Direcția de Troleibuze din Bălți – pentru achitarea biletului de călătorie în troleibuzele din Bălți
SMS-ul trebuie să conțină textul afișat în mijlocul de transport – de exemplu, 2181 – care este un număr unic de bord al troleibuzului sau autobuzului în care te afli.
Când scanezi codul QR, automat îți este generat un SMS care conține numărul de bord afișat pe sticker.
Fie că scanezi codul sau alegi să trimiți SMS, după ce expediezi mesajul, vei primi un SMS cu textul: „Solicitarea este în curs de procesare”.
În scurt timp, sistemul îți va genera un Bilet electronic, care confirmă că ai achitat călătoria în acest mijloc de transport și pe care îl vei prezenta ca dovadă taxatorului.
Biletul electronic are aceeași valoare ca și Biletul de călătorie pe suport de hârtie și este valabil timp de o oră din momentul achitării.
Pentru cine este disponibil serviciul
Serviciul este disponibil atât clienților persoane fizice, cât și juridice, cu numărul mobil activ.
Nu vei putea achita călătoria cu numărul tău mobil în următoarele cazuri:
- Numărul este în perioada de Suspendare Temporară
- Numărul a fost deconectat pentru neachitarea facturii
- Numărul a fost deconectat pe motiv de fraudă
- Sau numărul a fost deconectat din cauză că ai pierdut sau ți-a fost furat telefonul.
Cum are loc taxarea
Pentru clienții Orange Abonament
Dacă ești la abonament, vei fi taxat din contul bănesc pentru fiecare bilet procurat, iar în factura lunară vei vedea informația despre toate biletele pe care le-ai procurat în luna precedentă.
Pentru clienții PrePay
Dacă alegi să achiți biletul având un număr PrePay, atunci când primești SMS-ul de confirmare a plății vei fi taxat din balanța contului. Aceasta înseamnă că, pentru a putea achita, va trebui să ai pe cont cel puțin suma pentru prețul unui bilet de călătorie.
Pentru clienții persoane juridice
Clienții Business, cu sau fără Cost Control, vor fi taxați la fel ca și clienții Orange Abonament. În ziua de facturare, titularul contului va primi factura Orange, în care vor fi incluse biletele procurate în luna precedentă și suma totală spre achitare.
Prețul pentru un Bilet electronic în transportul public ales este identic cu prețul standard al unui bilet de călătorie pe suport de hârtie.
Condiții de utilizare
Biletul electronic nu poate fi procurat utilizând bonusuri, Puncte de Fidelitate sau alte beneficii non-monetare acordate de Orange.
Printr-un singur SMS clientul poate procura maxim 1 bilet electronic.
Valoarea cumulată a biletelor procurate nu poate depăși 6000 lei pe lună.
Cum verifici valabilitatea biletului electronic
La necesitate, taxatorii și controlorii pot verifica valabilitatea și autenticitatea biletului electronic prezentat de client, formând unul dintre aceste numere:
- 7000XXXXYYYY pentru a verifica biletul de troleibuz în Chișinău
- 7001XXXXYYYY pentru a verifica biletul de autobuz în Chișinău
- 7002XXXXYYYY pentru a verifica biletul de troleibuz în Bălți,
unde „XXXXYYYY” este numărul biletului electronic emis de Orange.
„XXXX” corespunde cu numărul de bord, iar „YYYY” este numărul de ordine al biletului electronic cumpărat în acest mijloc de transport.
În cazul în care biletul este valabil, meniul va afișa numărul biletului și ora până la care este valabil.
Dacă biletul nu este valabil, meniul va afișa răspunsul: „Acest bilet electronic nu a fost emis”.
Pentru detalii te rugăm să apelezi Serviciul Suport Clienți la numărul 777