Semnătura mobilă poate trece prin procesul de:
-
Modificarea tipului de acces: personală (persoane fizice), profesională (persoane juridice)
-
Suspendare, reactivare după suspendare (în cazul când pierzi cartela SIM)
-
Blocare în procesul de semnare a unui document cu PIN greșit, de 3 ori
-
Anularea serviciului de semnătură la schimb de SIM, schimb de titular, transfer la PrePay etc.
Activarea semnăturii mobile
Pentru a activa semnătura mobilă, trebuie să te prezinți personal într-unul dintre magazinele Orange și să furnizezi documentele necesare pentru activarea serviciului. Ca persoană fizică, ai posibilitatea să activezi semnătura mobilă pe numele tău pentru mai multe numere de telefon aflate la abonament. În cazul în care dorești să activezi serviciul pentru un număr DayDay fără abonament lunar, trebuie mai întâi să-l transferi la un abonament.
Dacă ai înregistrate mai multe numere la abonament, fie pe numele tău, fie pe numele companiei tale, tu vei fi considerat Titular, iar persoanele care utilizează numerele vor fi considerate Utilizatori ai serviciului semnăturii mobile
Titularul unui număr de telefon, pe care este activat serviciul semnăturii mobile, poate cere:
- Modificarea tipului de semnătură: personală, profesională.
- Dezactivarea serviciului de semnătură.
Utilizatorul unui număr cu abonament lunar înregistrat pe numele altei persoane, companii, se prezintă la magazin împreună cu titularul, administratorul, pentru a activa pentru prima dată serviciul de semnătură mobilă. Pe viitor însă, utilizatorul va putea cere de sine stătător:
-
Suspendarea serviciului de semnătură mobilă și reconectarea lui. Suspendarea se cere în cazul când este pierdută cartela SIM sau crezi că semnătura ta ar putea fi fraudată. Reconectarea serviciului se face doar la magazin și o poți cere personal cu buletinul de identitate. Însă, dacă este necesară și restabilirea SIM, vino împreună cu titularul contractului pentru restabilirea SIM și reactivarea serviciului de semnătură.
-
Dezactivarea serviciului semnăturii mobile.
-
Prelungirea valabilității pentru 24 luni, fără schimbarea cartelei SIM. Dacă dorești prelungirea valabilității și ai nevoie să restabilești cartela SIM din anumite motive, este necesar să fii însoțit de către titular, administratorul companiei, sau să ai procură pe numele tău.
Dezactivarea semnăturii înseamnă anularea serviciului. Dezactivarea se face la cererea utilizatorului sau se realizeză automat dacă faci anumite
schimbări pe număr:
- Faci schimb de titular, treci numărul mobil de pe numele tău pe numele altei persoane
- Transferi numărul de la Abonament lunar la PrePay (sau invers)
- Schimbi cartela SIM, o restabilești
- Soliciți schimbarea numărului de telefon
- Reziliezi contractul cu Orange sau nu achiți serviciile și numărul este anulat automat
- Expiră valabilitatea serviciului semnăturii (24 luni)
- Blochezi codul PIN, PUK al semnăturii
- Ceri blocarea cartelei SIM deoarece a fost pierdută sau furată
- Portezi numărul de telefon la un alt operator
Reactivarea semnăturii mobile după suspendarea, dezactivarea ei
Suspendarea serviciului înseamnă blocarea temporară a semnăturii mobile. Suspendarea o poți cere dacă:
-
Cineva a aflat codul PIN, cu care semnezi acte, și crezi că poate frauda semnătura ta mobilă. În acest caz poți bloca semnătura mobilă prin apel la serviciul suport clienți sau poți schimba PIN codul semnăturii cu ajutorul telefonului mobil.
-
Ai pierdut cartela SIM și nu poți să o restabilești în scurt timp. Pentru suspendarea semnăturii mobile, apelează serviciul clienți 777, 022 977770 pentru persoane fizice sau 700, 022 977700 pentru numerele mobile înregistrate pe numele unei companii.
Dezactivarea serviciului se petrece automat, la expirarea a 24 luni de la activare sau dacă faci anumite schimbări pe numărul mobil. În ambele cazuri, pentru reactivarea semnăturii, fiind utilizatorul oficial al serviciului, este necesar să te apropii într-unul din magazinele Orange, cu buletinul de identitate MD. Reactivarea, restabilirea serviciului semnăturii mobile o poate face utilizatorul care a participat la activarea serviciului, indiferent dacă numărul mobil este scris pe o persoană fizică sau juridică.
Vezi secţiunea orange ajutor abonament unde găseşti răspuns la alte întrebări despre serviciile disponibile cu abonament lunar sau vezi secțiunea ajutor pentru persoane juridice.>