Orange Moldova susţine tinerii antreprenori

Studenţii Academiei de Studii Economice din Moldova au acum mai multe oportunităţi de dezvoltare a propriilor afaceri. Recent, au fost desemnaţi câştigătorii celei de-a XI-a ediţii a concursului "Idei de Afaceri" organizat de Incubatorul de afaceri al instituţiei, cu suportul Orange Moldova şi a altor parteneri.

Ludmila NISTORICĂ, Director Marketing şi Comunicare, Orange Moldova: "Suntem foarte mândri că şi la această ediţie s-au înscris în competiţie studenţi ce au dat dovadă de spirit inovator, implicare şi competitivitate. Pentru Orange Moldova a devenit deja o tradiţie să susţină  dezvoltarea antreprenoriatului în rândul tinerilor. Acest suport vine să răspundă aşteptărilor tinerei generaţii, angajament pe care ni l-am asumat prin noua promisiune de brand, prin care apropiem pe fiecare de ceea ce e important pentru el".

Concursul s-a desfășurat în perioada 5 octombrie – 18 decembrie, pe durata căruia participanții au beneficiat de instruire și consultanță în vederea scrierii planurilor de afaceri. Pe lângă training-urile de instruire, studenții au participat la întâlniri cu specialişti și experți în domeniul business-ului.

Tatiana BUCOS, Directorul Centrului de Ghidare în Carieră al ASEM: "Ediția din acest an a concursului a demonstrat o dată în plus că proiectele de acest gen au efecte durabile doar în cazul parteneriatelor dintre universitate și reprezentanții economiei reale. Suportul acordat în acest an de către partenerii proiectului a făcut posibilă fondarea a 6 întreprinderi noi, alături de cele 35 ce au fost găzduite, începând cu anul 2005, în cadrul Incubatorului de afaceri al ASEM. În acest context, țin să mulțumesc partenerilor pentru suportul acordat la organizarea concursului".

Din cele 14 idei de afaceri cu care s-au înscris la concurs studenții ASEM, comisia de jurizare a selectat șase.

Autorii acestora vor beneficia de suport logistic, financiar şi consultativ pentru a-şi lansa propriul business. De asemenea ei vor deveni rezidenți ai Incubatorului de afaceri al ASEM pentru următorii doi ani.

Conform aprecierilor date de către membrii juriului, fondul de premiere, în valoare de 100 mii lei, a fost repartizat între următoarele idei de afaceri:

  • Locul I, cu premii în valoare de 25 mii lei, revine ideii de afaceri "Crearea unei companii prestatoare de servicii de decorare a evenimentelor, de confecționare și comercializare a produselor handmade", autor Popovici Alexandru;
  • Locul II, cu premii în valoare de 20 mii lei, revine ideii de afaceri "No Time For Waiter", care presupune crearea unei aplicații de înlocuire a chelnerilor, lider de echipă Cociug Andrei;
  • Locul III, cu premii în valoare de 15 mii lei, revine ideii de afaceri "Confecționare și comercializarea articolelor de birotică handmade", autor Goțonoagă Victoria.

Alexandru POPOVICI, Deținătorul premiului mare: "Sfaturile, îndrumările cât și critica obiectivă din partea moderatorilor acestui concurs ne-au ajutat să determinăm punctele slabe și pe cele tari ale ideii cu care ne-am înscris în concurs. Deși nu ne-am așteptat să ocupăm locul I, suntem enorm de bucuroși și mulțumiți pentru această experiență extraordinară. Suntem recunoscători organizatorilor, partenerilor, moderatorilor și desigur juriului pentru că au crezut în ideea noastră de afaceri și ne-au oferit posibilitatea de a ne realiza visului".

Pe locul  IV s-au plasat 3 idei de afaceri, fiecare fiind premiată cu câte 13 mii lei:

  1. "Serviciul pentru părinţi – CopilulMeu.md", autor Ciochina Vitalie;
  2. "Centru de formare personală", autor Adamciuc Ludmila;
  3. "Crearea platformei de promovare și comercializare a produselor create de tineri meșteri", autor Tataru Eugenia.

Ludmila ADAMCIUC, Deținătoarea locului IV: "Acest concurs nu a fost doar o competiție, unde urma să se determine cine este cel mai bun, eu aș zice că a fost mai bine zis o ,,conversie" pentru fiecare dintre noi, niște influențe ce au modelat simplii studenți în viitori antreprenori. Fiecare dintre oamenii de afaceri cu care ne-am întâlnit ne-a îndrumat cu sfaturi practice și utile. Pentru mine cel mai important rezultat al acestui concurs este înțelegerea că o idee nu costă nimic, atât timp cât nu știi cum să o implementezi". 

De la lansarea proiectului până actualmente, 35 de companii au fost găzduite în Incubatorul de Afaceri al ASEM şi au fost create cca 140 de locuri de muncă. Pentru al şaselea an consecutiv concursul s-a desfăşurat cu suportul Orange Moldova. Proiectul este realizat în cadrul unui parteneriat de succes stabilit între ASEM şi Orange Moldova, încă din anul 2009. In cadrul acestuia, Orange acordă suport tinerilor în procesul educaţional, oferă stagii de practică în companie, participă la dotarea instituţiei cu echipament modern şi susţine iniţiativele extracurriculare ale studenţilor.